Mublering

Jag har mublerat om i rummet nu i två dagar och det har blivit jätte fint. Pappa har hjälpt mig med att flytta sängen och dom andra tunga sakerna. Senare ska jag måla om taket och förhoppningsvis väggarna. Både jag och pappa tycker att det blev bra och nu kan jag äntligen sitta i soffan och kolla på tv utan att få ont i nacken.
Det fanns en negativ sak med att jag har flyttat sängen och det är att jag är en gosedjursmänniska och nu när vi har flyttat sängen så fick jag inte plats med alla i sängen så jag fick ta några och lägga ner i förrådet :S.
När vi var klara så satte sig pappa i soffan och sa: Nu kan du få bli tånoring. För jag skulle sitta i soffan och glo på tv hela dagarna. -.-'
Jag blev helt klart nöjd med ommubleringen och nu har det blivit städat överallt men sen när vi ska måla så kommer jag att få göra om allt som jag då inte vill.
Mamma blev till och med imponerad över att det var så städat, det är mkt finare nu än vad det brukar vara xD.

Jag har redan bestämmt vad jag ska spara pengar till efter gränalund, jag ska spara till en lampa jag kan ha vid soffan och så ska jag spara till en liten krokig fåtölj som gungar.. Jag håller på och försöker leta efter en sån fåtölj men det enda som finns nu är typ bara sånna  men med högtalare och mp3 spelare.. Man borde ju vilja ha en sån men inte jag, jag vill ha en vanlig som inte har en massa finesser, den ska bara vara som en mindre stol. Som är skönare förståss.                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0